امیدوارم بخشی از مطالبات صنف چاپ شهریور ماه آینده مرتفع شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با تاکید بر اینکه باید هرچه زودتر کارگروهی برای تدوین لایحه جامع حل مشکلات و دغدغه‌های فعالان صنعت چاپ تشکیل شود؛ گفت: امیدواریم در ۱۱ شهریور سال آینده پخش عمده مطالبات صنف چاپ مرتفع شده باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه چاپخانه داران تهران، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در نشست هم اندیشی روسای اتحادیه های چاپ کشور که (چهارشنبه ۲۸ دی ماه 1401) با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای اتحادیه‌های چاپ خراسان رضوی، قم، گلستان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان و جمعی از فعالان صنعت چاپ کشور به میزبانی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد؛ گفت: اتفاقات خوبی که طی دو سال اخیر در صنعت چاپ کشور رخ داده، بخش زیادی از آنها با تلاش مسئولان و فعالان صنف محقق شده است. امیدواریم با کمک وزارت ارشاد به جایگاه واقعی خود در صنعت برسیم. البته مدیرکل دفتر چاپ و معاون فرهنگی نیز همواره در این مسیر همراه ما بودند.

وی افزود: طبق گفته های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی چاپ، باید هرچه زودتر کارگروهی برای تدوین لایحه جامع حل مشکلات و دغدغه‌های فعالان صنعت چاپ تشکیل شود تا شاهد باشیم در ۱۱ شهریور سال آینده بخش عمده‌ای از این مطالبات مرتفع شده باشد.

ابوالحسنی همچنین از آماده‌سازی و رونمایی از سند چشم انداز صنعت چاپ در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی از مشکلات فعالان چاپ، مالیات بر ارزش افزوده است که باید از فرآیند پرداخت مالیات حذف شود تا تولید کننده ما بتواند در فعالیت های صادراتی با تولیدکنندگان ترک رقابت کند و صادرات  بیش از پیش فعال شود.

وی ادامه داد: البته این موضوع در حال پیگیری است و تلاش می‌کنیم با رفع بسیاری از موانع و مشکلات،زمینه ای فراهم کنیم تا به جایگاه واقعی خود در منطقه دست یابیم.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *