فعالان صنعت چاپ نمی دانند، متولی آنها کیست! + ویدئو

مدیر چاپ ایران زمین مشکلات صنعت چاپ کشور را ناشی از نابسامانی میان سازمان ها دانست و گفت: ما نمی دانیم متولی ما وزارت صمت است یا  وزارت ارشاد.

مهرشاد گلستانیان مدیر چاپ ایران زمین  در دیدار فعالان صنعت چاپ تهران با بانو مونا ابرو فراخ، مدیرکل دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار به موانع تولید محصولات چاپی در کشور اشاره کرد و گفت: تمامی دوستانی که اینجا هستند به نوعی درگیر مشکلات تولید هستند و دلیل اصلی آن نیز نابسامانی بین سازمان ها است و از آنجایی ناشی می شود که ما نمی دانیم متولی ما وزارت صمت است یا  وزارت ارشاد.

وی  در این نشست که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد؛ افزود: مورد دیگری که باید به آن پرداخته شود؛ این است که معافیت مالیات بر ارزش افزوده از روی ماشین آلات چاپ برداشته شده است و با توجه به افزایش قیمت ارز، نرخ ماشین های چاپ چندین برابر شده است.حالا با توجه به برچیده شدن معافیت ها امکان به روز رسانی از بسیاری از مجموعه ها گرفته خواهد شد. از سوی دیگر هم تحریم ها نیز فشار مضاعفی را به چاپخانه ها تحمیل می‌کند به‌طوری‌که ما نمی‌توانیم قطعات یدکی ماشین‌هایمان را تهیه کنیم.

مدیر چاپ ایران‌زمین با اشاره به طولانی بودن پروسه ثبت سفارش‌ها به‌خصوص در شهرستان‌ها اظهار داشت: ما باید با مدیریت زمان بتوانیم منابع مالی مان را ذخیره کنیم. اما یک ثبت سفارش  معمولاً بین ۳ تا ۴ هفته زمان می‌برد. از سوی دیگر یک ماه نیز صرف تخصیص ارز می‌شود به ‌این‌ ترتیب پروسه ثبت سفارش دو ماه به طول می انجامد.

 

 

چهارشنبه 30 شهریور 1401

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *