برچیده شدن انحصار، موجب پویایی صنعت چاپ می شود + ویدئو

مشاور اتحادیه چاپخانه داران تهران، برچیده شدن انحصار تولید برخی محصولات چاپی را زمینه ساز تحرک و پویایی در صنعت چاپ دانست و گفت: در کشور تولید برخی محصولات چاپی در انحصار دولت است.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه چاپخانه داران تهران، دکتر رضا منصوری مشاور اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در بخش آموزش در دیدار با رئیس کمیته راهبردی اصناف در دفتر معاونت ارتباطات ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چاپ نقش بی‌بدیلی در فعالیت ها و پیشرفت های جامعه دارد. از این رو اگر به دنبال پیشرفت و توسعه هستیم باید به این صنعت اهمیت بیشتری بدهیم.

وی افزود: این صنعت مختص چاپ کتاب روزنامه مجله و نشریات کاغذی نیست. بلکه در حال حاضر نقش بی مثالی در تکمیل زنجیره تولید محصولات غذایی دارویی بهداشتی و چاپ کارت های بانکی، سوخت، اسناد مالکیت و … دارد.

منصوری با بیان اینکه صنعت چاپ ایران در شرایط طبیعی و متعالی به سر نمی‌برد، از این رو نیاز به توجه و حمایت بیشتری به ویژه از سوی مجلس و قوه مقننه دارد؛ اظهار داشت: در حال حاضر خیلی از قوانین تولیدی برای شرایط عادی وضع شدند، ولی اصرار به اجرای آنها در زمان تحریم ها وجود دارد.

به گفته منصوری در واقع هیچ کار ویژه برای این صنعت در زمان تحریم و مشکلات پیش بینی نشده و به همین خاطر تعدادی از چاپخانه ها به دلیل همین قوانین دچار تعطیلی و مشکلات زیادی شده اند.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که رفع آن زمینه تحرک و پویایی بیشتر صنعت چاپ کشور را می تواند به دنبال داشته باشد برچیده شدن انحصار تولید برخی از محصولات چاپی در چاپخانه های خاص است که زیر پوشش مستقیم دولت می باشد.

وی گفت: این در حالی است که چاپ و تولید محصولاتی نظیر کارت‌های هوشمند بانکی، سوخت، اسکناس، اسناد و … در کشورهای دیگر جهان توسط چاپخانه‌های بخش خصوصی انجام می‌شود. در حالی که در کشور ما تولید محصولاتی از این دست تماماً در انحصار دولت و در چاپخانه های دولتی می باشد.  به طور مثال اسکناس یورو ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ۱۹ چاپخانه در سراسر اروپا چاپ می شود که همگی متعلق به بخش خصوصی می باشند.

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *