تعدد مراکز تصمیم گیری، فعالان چاپ را سردر گم کرده است + ویدئو

مدیرچاپ رامند نگین، تعدد مراکز تصمیم گیری را مشکل عمده صنعت چاپ کشور بیان کرد و گفت: این مشکل موجب سردر گمی فعالان چاپی شده است.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه چاپخانه داران تهران، داود مهرعلیان مدیرچاپ رامند نگین در دیدار با رئیس کمیته راهبردی اصناف در دفتر معاونت ارتباطات رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل عمده چاپخانه‌داران در بخش صادرات محصولات چاپی تعدد مراکز تصمیم‌گیری است، گفت: متأسفانه وزارت صمت، وزارت ارشاد، گمرک و … هر یک برای چاپخانه‌داران تصمیمات مجزا می گیرند که این مسئله موجب سردرگمی صادر کنندگان و تولیدکنندگان می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر تولید کنندگان محصولات چاپی هم درگیر قوانین دست و پاگیر هستند که روند تولید را کند یا متوقف می کند.

به گفته مدیر چاپ رامند نگین، برای رفع مشکلات صنعت چاپ باید در گام نخست قوانین دست و پاگیر برطرف شود تا پویایی و تحرکی در صنعت چاپ کشور به وجود آید.

وی همچنین به حمایت‌های تلخ کشورهای همسایه برای جذب فعالان و نخبگان صنعت چاپ ایران نیز اشاره کرد و گفت: هزاران افسوس که در چنین شرایطی که تولیدکنندگان و نخبگان چاپ  در داخل با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند اما شاهد هستیم وزارت صمت از مهاجرت نخبگان چاپ ایران به کشورهای دیگر آنهم به بهانه اشتغال زایی و توسعه تولید حمایت می کند.

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *