وزارت صمت برای حمایت از صنعت چاپ پای کار آمده است

دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، از پای کار آمدن تمامی معاونت‌های وزارت صمت برای حمایت از صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه چاپخانه داران تهران، در دیدار و نشست روسای اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور با آقای غلامعلی مهدوی که عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ در محل دفتر ایشان انجام شد، موضوعات مختلفی از جمله مشکلات صنعت چاپ مطرح شد که دبیر هیات عالی نظارت در واکنش به سخنان حاضرین، از پای کار آمدن تمامی معاونت‌های وزارت صمت برای حمایت از صنعت چاپ و بسته‌بندی خبر داد.

در این نشست که دو ساعت به طول انجامید، روسا و نمایندگان چاپ استان‌های کشور با اشاره به نحوه کدگذاری در سیستم طبقه بندی آیسیک، خواستار تغییر کدهای تعیین شده برای صنعت چاپ و ایجاد وحدت رویه در این باره شدند.

همچنین در این نشست، روسای اتحادیه ها با بیان مشکلات صنعت چاپ کشور بر استانی شدن اتحادیه‌ها تاکید کردند و افزودند: استانی شدن اتحادیه‌های چاپ، می تواند مشکلات واحدهای چاپی مستقر در خارج از شهرهای بزرگ را تا حدود زیادی برطرف کند.

برپایه این گزارش، در پایان نشست، قرار شد کمیسیون تخصصی چاپ در اتاق ایران کدهای آیسیک را متناسب با طبقه بندی فعالیت های اقتصادی صنعت چاپ تغییر دهد و این تغییرات با دستور دبیر هیات عالی نظارت، در سامانه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اعمال شود. همچنین مقرر شد برای رفع سایر مشکلات صنعت چاپ نیز، پیگیری و اهتمام جدی از سوی هیات عالی نظارت صورت گیرد.

چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه 1402

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *